Assassin’s Creed Mirage

So, wir dürfen ja jetzt schon eine Weile durch Engleland wüten. Wie gefällt es euch denn?

Ich muss sagen, so richtig klick hat es noch nicht gemacht. Im Vergleich zu Odyssey ist das Kampfsystem irgendwie langsamer geworden, dafür fehlt bei den Schlägen aber einfach die Wucht. Da ist man von einem God of War einfach schon besseres gewohnt.
Grafisch sieht es schön aus, durch das Setting ist aber nun Mal alles eine Stufe grauer und matschiger. Es sieht teilweise aus wie bei The Witcher, nur nicht ganz so lebendig. Da vermisse ich das schöne Griechenland schon sehr.

Bisher hat es mich nicht so gepackt wie Odyssey, wo ich wirklich jeden Punkt der Karte erobern wollte. Dafür ist das bisher gesehene einfach nicht überzeugend. Achja und die Sprache ist wirklich sehr anstrengend, es ist quasi eine Mischung aus deutsch mit nordischen Begriffen.

3 „Gefällt mir“

Mein Eindruck ist ähnlich. Das Spiel sieht super aus, die Story passt eigentlich auch, aber irgendwie habe ich nicht den Drang weiterzuspielen, was zum Großteil am Kampfsystem liegt. Es ist nicht schlecht, aber den Spaß, den ich bei Odyssee hatte, stellt sich nicht ein und ja, irgendwie springt der Funke einfach nicht über.

2 „Gefällt mir“

Mir ist heute noch ein sehr großes Problem des Spiels aufgefallen.

Spielt man hier den unsympathischsten Protagonisten aller Zeiten? Ich meine, die Gegner haben einem ja nichts getan. Man kommt da hin, tötet, quält, foltert und brennt Dörfer nieder aber ohne einen Antagonisten oder irgendeinen Grund. Das ist auch eine sehr untypische und irgendwie nicht ganz zuende gedachte Wahl.

Kassandra war so eine gute Figur. Da hätte ich wirklich nichts gegen ein Odyssey 2 gehabt.

Ich hab mal ne Frage zu AC Valhalla (google hilft leider auch nicht)
Ich hab alle Waffen auf das maximum beim Schmied verbessern lassen. Da schaltet sich nun ein 3. Runenplatz frei für rauthenförmige Runen. Diese besitze ich aber nicht, wo bekommt man die?

Es gab jetzt ein großes Update zum Spiel:

PATCH SIZES

Xbox Series X|S: 6.3 GB
Xbox One: 5.7 GB
PlayStation 5: 2.46 GB
PlayStation 4: 2.4 GB
PC: 5.6 GB

Zusammenfassung

CONTENT
Added in-game support for the Settlement expansion and Yule Festival

  • The Yule Festival is a time-limited event with several festivities to enjoy and rewards to obtain. To bring this and future festivals to life, you’ll see the arrival of the revellers just east of the current settlement.
  • We’ll provide more details about the Settlement expansion and the Yule Festival in our upcoming Yule Season Preview article. Stay tuned.

Miscellaneous

  • Legendary animal trophies will now correctly appear in the Longhouse.

Balancing

  • Tweaked the NPC power level behaviour.
    • NPCs power will now be at a maximum difference of 51 below the player.
    • NPCs that are 51 power below the player will be highlighted in green.
    • World bosses will match the player’s power level when the power exceeds the world bosses’ base level. (also applies to: Alpha animals, Zealots)
    • This change applies to all difficulties.
  • Added loot-able chests to the Grand Magaester’s hideout.
    • Note: This hideout is only available from a very specific moment in the game. Spoilers. :)
  • Addressed an issue where the Crit. Spark rune would not work when slotted into bows.
  • Addressed an issue where wrong weapon stats were displayed for specific items.
    • Royal Guard
    • Viper Bow
    • Death-Speaker
    • The Mark of Sol
    • Doppelhander
    • Hundtoth

GAME IMPROVEMENTS
Performance and Stability

  • Improved stability and performance.
  • (PC) Addressed some freezes when performing specific actions for the first time.
  • (PC) Addressed an issue that could cause freezes during Splash Screen.

Graphics, Audio, Animation

  • Addressed various graphics issues.
  • Addressed various character or NPC animation issues.
  • Addressed various clipping issues.
  • Addressed an issue where fish may lay on its side during the fishing animation.
  • Addressed an issue where some NPCs would cut the air instead of wheat. practice doesn’t always make perfect.
  • Addressed an issue where NPCs that are being assassinated while being unconscious would sometimes get up during the animation.
  • Tattooed Mimir’s head. ¯_(ツ)_/¯
  • Addressed an issue with jagged sea foam.

Quests, World Events, Side Activities

  • Addressed an issue in A Sword-Shower in Anecastre where Aelfgar didn’t move to the assault location.
  • Addressed an issue where players cannot complete Honor’s Hubris.
    • Note: This fix will spawn Ljufvina again, reset her position, and restart the quest.
  • Addressed an issue that caused Tarben to follow Eivor everywhere when The Baker’s Plaint wasn’t completed. Your watch has ended, Tarben.
  • Addressed an issue where Fast Travel wouldn’t be available under certain conditions when returning to England after completing the Hordafylke arc.
  • Addressed an issue where Allies would not help Eivor opening doors at the Isle of Ely Monastery. Team work makes the dream work!
  • Addressed an issue with the Settlement Anomaly’s light beams that prevented players from completing the anomaly.
  • Addressed an issue in Well-Traveled where the objective would not update under certain circumstances.
  • Addressed an issue where Fenrir could get stuck underground.
  • Addressed an issue where Eivor would sometimes be levitating during Assault outros. No more Wingardium Leviosa for this one.
  • Addressed an issue in Defensive Measures where Jotuns would be able to pass through the shield after the Bring the Invaders into the Shield objective was completed. You shall not pass!
  • Addressed an issue in Brewing Rebellion where the cutscene wouldn’t trigger when the door was opened by an NPC by accident.
  • Addressed an issue in The False Ealdormancy that prevented players from completing it under certain conditions. This Hunwald ain’t loyal…
  • Addressed an issue in Kingdom’s End where Guthrum doesn’t leave the Hamptun Blockade area after releasing the prisoners or could randomly become inactive.
  • Addressed an issue in A Sword-Shower in Anecastre that prevented players from completing the quest.
  • Addressed an issue in The Goddess of Birth that prevented players from completing the event.
  • Addressed an issue in Glory Regained where players could become stuck on the platform with the horn.
  • Addressed an issue in View Above All where the quest objective would sometimes not update after closing the gates.
  • Addressed an issue in A Rivalry for the Ages where players couldn’t complete the quest under certain circumstances.
  • Addressed an issue in The Boar with the Golden Nose where players couldn’t complete a world event due to Lady Trotters not spawning.
  • Addressed an issue in Defensive Measures where players would die when returning to Asgard.
  • Addressed an issue in Cruel Destiny that prevented players from proceeding to the second phase of the boss fight. Quest name checks out.
  • Addressed an issue in Madness of the Stones that prevented players from proceeding with the quest.
  • Addressed an issue in Bleeding the Leech that prevented players from completing the quest.
  • Addressed an issue where Petra would run into the opposite direction of the Elk. See this, Petra?
  • Addressed an issue where players could sometimes not get back into the room with the Norns.
  • Addressed an issue in Giants of Fimbulwinter where Eivor could get stuck inside the quest area.
  • Addressed an issue in Smashing the Compass that prevented players from completing the quest.
  • Addressed an issue in War Weary where players couldn’t re-enter the church under certain circumstances.
  • Addressed an issue in War of the Collectors where the world event wouldn’t be completed under certain circumstances.
  • Addressed an issue in The Big Finish where the quest objective wouldn’t update further.
  • Addressed an issue that prevented players from entering Skyrmir’s Mitten in The Lost Cauldron.
  • Addressed an issue in Firing the Arrow where the quest objective would sometimes not update.
  • Addressed an issue where some players couldn’t progress the game anymore upon reaching England after Title Update 1.0.4.
  • Addressed an issue with the SteinnBjorn encounter.

World

  • Addressed various object or texture placement issues.
  • Addressed various instances where the player could become stuck on objects.

Gameplay, Combat, AI

  • Addressed various NPC behavior/animation issues.
  • Addressed an issue that allowed players to shoot targets through walls (without using Piercing Shot).
  • Addressed an issue with spears not being effective to destroy windows.
  • Addressed an issue where the fishing hut kid was roaming Ravensthorpe instead of being at their house. You’re officially grounded.
  • Horses will now run away when being hurt with a torch.
  • Addressed an issue where Jotuns could sometimes warp into walls when shape shifting. Gidgud
  • Addressed an issue where monks would sometimes stand still and not perform their tasks.
  • Addressed an issue where hitting a horse with a Saxon boat will cause it to disappear when mounting it. Insert what.gif here
  • Sprint will now be interrupted by actions other than dodging.
  • Addressed an issue where Eivor would become invisible to AI detection when fast travelling during a dice game.
  • Addressed an issue where NPCs may randomly start pirouetting on a Saxon boat. Whatever floats your boat I guess.

Abilities, Perks, Skills

  • Addressed an issue where players couldn’t perform heavy attacks with Frostruin or Sinner Skull.
  • Addressed an issue where Frostruin’s perk wouldn’t activate even when conditions are met.
  • Addressed instances where players were able to open barred doors with the Dive of the Valkyries ability.
  • Addressed an issue where the Level 2 Incendiary Power Trap couldn’t be detonated a second time when the first trap was set off by an NPC.
  • Addressed an issue where Man’s Best Friend wouldn’t deal any damage to Zealots in some instances. Good boi.
  • Largely increased Mastery Points cap.

User Interface / HUD

  • Addressed various UI/HUD issues.
  • Addressed various localization issues.
  • Items that are part of a bundle in the Animus Store will now show the corresponding items in the Details Page.
  • Addressed an issue where players could sometimes lose weapons when performing a dual weapon swap.
  • Tweaked Reda’s Informer icon to make it appear smaller.
  • Changed Adrenaline Fiend icon to make it more distinguishable from Adrenaline upgrades.
  • Torches/oil jars can now be dropped/put on the ground with Y/Triangle.
  • Addressed an issue that allowed players to get the beggar reward several times.
  • Addressed an issue where stats wouldn’t update after leaving offline mode.
  • Addressed an issue where players couldn’t interact with Reda anymore.
  • Added „OFF“ to Quick-Time-Event Input type in the menu. (Turning this option off will allow the game to bypass mashing actions during some boss encounters)
  • Addressed an issue with Alpha Animals where players wouldn’t be awarded the skill point when animals were not killed by the player.
  • Addressed an issue where Opals would not disappear from the map under certain conditions after collection.
  • Addressed an issue where Experienced Travelers would unlock locations for the wrong territory.
  • Addressed an issue where players wouldn’t be able to create or load a manual save anymore.
  • Addressed an issue where Layla’s laptop couldn’t be navigated with Focused navigation.
  • Named Cloud saves appropriately.
    • Cloud saves will now be named Autosave/Manual/Episode Save CLOUD
  • Addressed an issue where Saves could be displayed as corrupt when saving when the internet connection is lost.
  • Addressed an issue on where the pathfinder setting resets to Custom after rebooting the game.
  • Addressed an issue on where cloud saves could disappear under certain conditions.

Photo Mode

  • Addressed an issue where filters reset to no filter when adjusting other values in Photo Mode.
  • Addressed an issue where the Photo Mode camera could get stuck in objects.
  • Photo Mode Frames will now function correctly.

System

  • (PC) Addressed an issue with the benchmark tool that caused the tool not to collect data for a moment after unpausing the session.
  • (PC) Addressed an issue where VRAM indicators did not correspond with actual VRAM consumption.
  • Reduced intensity and duration of the parry rumble. Controllers go brrrr.
  • (PS5) Addressed an issue on PlayStation®5 where the Season Pass wouldn’t be displayed as OWNED after purchase.

Puh. Habe es heute beendet und was da passiert ist für mich wirklich eine der größten Gaming Enttäuschungen der letzten Jahre.

Was war das denn für ein Ende? Die Entscheidungen die man trifft bezüglich des Bruders haben also nur Einfluss darauf ob er in Norwegen bleibt oder wieder mit ins Camp kommt? Er taucht danach ja gar nicht mehr auf. Und der plötzlich aufgebaute Endgegner taucht in der letzten Mission einfach nicht auf und das Spiel ist beendet. Ohne Auflösung des Konflikts. Mir ist schon klar was mit dem noch kommt, mir fehlt aber absolut die Motivation danach noch weiter zu machen. Jetzt tun mir die Stunden echt leid, die ich bis dahin investiert habe.

Moin, ich bin jetzt bei knapp 50 Spielstunden und irgendwie zieht es sich langsam. Würde gerne wissen wie man die Hauptstory jetzt zuende zockt, ich setze mal ne Spoilerwarnung:

Ich habe in gerade Sigurd befreit aus Fulkes Händen und da wurden schon wieder 2 neue Gegenden freigeschaltet. Habe jetzt mal bei den Pikten ganz im Norden begonnen. Ich hatte bisher fast alle Gegenden freigeschaltet bis auf 2, die vom Schwierigkeitsgrad über 200 sind. Wo wäre jetzt der direkte Weg zum Ende? Danke schon mal!

Ich antworte Mal aus dem Gedächtnis heraus:

Du musst auf jeden Fall alle Gebiete abarbeiten um ans Ende der Hauptstory zu kommen. Schätzungsweise würde ich sagen ein Drittel liegt noch vor dir.

1 „Gefällt mir“

Gerüchte über die nächsten beiden Teile

Ich bin mit Valhalla immer noch nicht durch. Jetzt aber vor der letzten Hauptmission.

Eine Frage zu AC Valhalla:

Kann ich nach der Übersiedlung nach England im weiteren Spielverlauf nochmal nach Fornberg zurückkehren um offene Quests zu erledigen oder ist das nicht mehr möglich wenn ich die Storyline weiter verfolge?

Eigentlich solltest du jederzeit zurück können.

1 „Gefällt mir“

Ganz, ganz leichte Hoffnungen das es gut wird nachdem Gameplay.

AC findet mittlerweile gefühlt zwar jeder doof, aber ich freue mich trotzdem drauf, vor allem auf die hoffentliche Rückkehr zu den Ursprüngen der Serie, was das Gameplay anbelangt. Bagdad soll außerdem in etwa der Größe von Konstantinopel in Revelations und Paris in Unity entsprechen. Ich finde das absolut ausreichend. Die Maps in den letzten drei Teilen waren zwar hübsch, aber m.E. einfach unnötig groß und überladen mit den immer gleichen wiederkehrenden Lagern und Forts.

5 „Gefällt mir“

Auch das macht weitere Hoffnungen auf ein wirklich oldschooliges AC.

2 „Gefällt mir“

Seit heute dann draußen. Bin jetzt so drei Stunden drin und jetzt wirklich in Bagdad. Das ganze sieht wirklich schön kompakt und wirklich wieder Oldchool AC aus.

Durch die kurze Spieldauer von 10-20h lohnt es sich hierbei übrigens vllt. sich das ganze nur bei Ubisoft „auszuleihen“ indem man für einen Monat die 17,99€ für Ubisoft+ zahlt auf PC oder Xbox anstatt die 60€ für die Deluxe Edition hinzublättern wenn man eh nur vorhat es einmal durch zu spielen.

2 „Gefällt mir“

Ich hatte wirklich lange nicht mehr so viel Spaß mit einem AC.

Ich hab jetzt quasi jede freie Minute des Wochenende in Bagdad verbracht.
Es ist so classic AC wie es nur sein kann.
Ich meuchel mich heimlich mit Pfeifen etc. durch die Areale und kein niemand in den Straßen ist sicher vor meinen schnellen Fingern.

Die Stadt ist von der größe Perfekt für ein AC. Das außenrum hätte ich gar nicht gebraucht stört aber auch nicht weil es auch nicht überdimensional ist.

Der große Kritikpunkt ist allerdings das Parkour Gameplay. Noch nie hab ich das so ungern genutzt weil es so ungenau ist.
Die Steuerung davon basiert noch auf Valhalla wo es hauptsächlich weite Ebenen mit wenig Möglichkeiten gab. Bagdad ist allerdings vollgestopft mit Klettermöglichkeiten und somit ist das automatische Parkour System teilweise völlig überfordert mit der Auswahl des nächsten Ziels.

3 „Gefällt mir“

Ich habe gestern damit angefangen, und es macht echt richtig Spaß. Die Map gefällt mir bisher richtig gut. Was ich von der Story halten soll weiß ich noch nicht, aber da bin ich auch komisch, denn ich finde die beste Story hätte Assassin creed 1 bis assassin creed revelation.

Was mir aufgefallen ist, ist das die Gespräche so einen hall haben, und irgendwie komisch klingen, kann auch Einbildung sein